زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد
فرماندار شهرستان خواف:
زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خواف گفت: زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد.

 

 

عبدالعلی جغتایی در گفت‎وگو با خبرنگار  فارس در مشهد اظهار داشت: زلزله‎ای به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 2:31 دقیقه بامداد امروز شهرستان خواف را لرزاند و تا به حال بر اساس گزارشات رسمی تنها 2 پس لرزه گزارش شده است اما، سایت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع 6 پس لرزه در منطقه خبر داده است.

 

وی تاکید کرد: تا به حال گزارش عمده خسارات جانی و مالی به دست ما نرسیده و به لطف خدا این زمین لرزه هیچ خسارت جانی نداشته است.

 

فرماندار شهرستان خواف در خصوص خرابی‌های این زمین لرزه گفت: بر اساس گزارشات موجود تنها چند خانه روستایی در روستای نقاب دچار ترک خوردگی شده‎اند و هیچ تخریبی نداشته‌ایم.

 

وی افزود: تاکنون 7 نفر به بیمارستان شهرستان مراجعه کرده و سرپایی درمان شده‌اند که مشکل تمامی آنها ترس و استرس ناشی از زلزله بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان عمدتا شب گذشته را در پارک‌ها و خیابان‎ها سپری کردند و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و هلال احمر هم تا حد توان به مردم کمک کرد.

وی از خسارت به دو بنای تاریخی این شهرستان بر اثر زلزله شب گذشته خبر داد و افزود: ایوان شمالی مسجد ملک زوزن و آسباد نشتیفان دو بنای تاریخی شهرستان که مقدمات ثبت جهانی آنها انجام گرفته بود دچار خساراتی شده‎اند که برآورد خسارت صورت گرفته تا هرچه زودتر کار مرمت و بازسازی آغاز شود.

جغتایی تاکید کرد: شهرستان خواف شهرستانی مرزی و معین برای شهرستان‎های اطراف است و نیازمند ایجاد پایگاه امداد و نجات استاندارد هلال‌احمر است که زمین ساخت این پایگاه در حال تملک است و امیدوارم با حمایت هلال‌احمر کشور و استان و همچینین استانداری خراسان‌رضوی کار ساخت این پایگاه هرچه زودتر آغاز شود.

منبع:http://www.farsnews.com

 

خبرگزاری فارس: زلزله امروز خواف به منازل روستایی نقاب آسیب زد 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:خسارت ,‌زلزله خواف ,
ارسال توسط علی باعقل

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 205
بازدید کل : 11558
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1